Thursday 12 September 2013



Manusia pergi. 

sehari mereka ingat kau. esoknya. diam. lupa. tinggal.

kau yang punya kasih simpan pada yang mahu. bukan untuk di siakan. 


manusia pergi.

hari ini kau di manja. esok kau di caci di hina.

simpan nasihat itu pada yang mahu. pada yang sudi.


manusia pergi. 

kau bercerita dia juga bercerita.

bezanya cerita kau dia lupa. cerita dia kau ingat. 

apa itu  ?


manusia pergi. 

kita sendiri maklum. walau bukan hanya manusia malah nilai yang dia punya turut pergi. hilang. bagai di bawa angin yang meyapa. 

sekali lalu, 





zusss. sepi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------


jika aku punya mesin masa. aku tak tunggu lama. 

aku petik suis itu. pap ! hilang. seperti lahir ke dunia semula. 

itu semua khayalan. kita cuma mampu bermimpi bukan ? biar aku mimpi apa aku mahu. kau cuma harus biar aku jalani semua mimpi yang aku sendiri cipta. bahagia aku. derita aku sendiri. 



manusia pergi.

bila tiba masa hilang. sepi. 

bila aku perlu. juga hilang. diam. sepi.


aduh,

peritnya. sakitnya. sedihnya, geramnya.. ?

apa kau fikir cukup cuma dengan kata kata mampu menyelesai semua ?. 


balik pada Dia. cari Dia. walau kadang kau perlu manusia untuk berbicara bertentang mata. Dia kau jangan lupa. pengatur dan penentu segala. 

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Followers